El procés d’implementació de les superilles part del model teòric preestablert que s’adapta a les particularitats de cada barri on es vol implantar, a través de la participació dels agents i parts interessades de cada àmbit, així com de la ciutadania a títol individual. D’aquesta manera, l’objectiu per a cada àmbit és l’elaboració d’un Pla d’Acció per a la millora de la mobilitat i la qualitat de vida, a través de la disminució de la presència del cotxe i la conseqüent reducció de la contaminació (ambiental, acústica, etc.) i l’augment del verd urbà, així com de l’espai públic per a l’ús del ciutadà. Un Pla que gràcies a la implicació ciutadana estarà adaptat a la necessitats de la població i les característiques territorials específiques de cada àmbit.
Per assolir aquest fi, el procés compta amb dues línies de treball relacionades i retroalimentades: la redacció de la proposta tècnica de mobilitat i l’elaboració del Pla d’Acció de manera participada. D’aquesta manera la proposta tècnica de cada Superilla es treballa al costat dels agents i ciutadania a títol individual a través de diferents espais i canals de participació de cada àmbit.
En aquest context, des d’Urbaning s’ha donat suport a l’Ajuntament de Barcelona per dissenyar i dinamitzar els diferents espais presencials de participació de cada àmbit: reunions amb el Grup Impulsor, sessions amb comerciants i sessions obertes amb la ciutadania. Concretament, s’ha treballat en els àmbits de les següents superilles: Horta, Mercat de Sant Antoni, Sants-Hostafrancs, Dreta de l’Eixample, Poblenou, ronda Sant Antoni i Consell de Cent.
DESCARREGAR PDF