El Sharing és un servei que permet llogar diferents vehicles (carsharing, bikesharing, motosharing, e-scooter sharing) per períodes limitats de temps, ja siguin hores o minuts. En moltes ocasions, aquests tipus de pràctica no tenen una base fixa, sinó que ofereixen la possibilitat de desplaçar-se amb vehicle sense haver-lo de tornar al mateix lloc. Així dons, els sistemes de sharing complementen els mitjans de transport públic i privat.
Ens trobem, doncs, amb un canvi de paradigma en el sector de la mobilitat. Deixem de banda els models tradicionals basats en la propietat del vehicle privat i el transport públic, per passar a concebre la mobilitat com a un servei, ofert tant pel sector públic com pel sector privat, i que té el ciutadà al seu abast. Per tant, la idea de propietat que es té pel que fa a un vehicle es comença a esquerdar quan, cada vegada, van apareixent més iniciatives com el sharing.
Per una banda, aquesta modalitat està adoptant l’ús de vehicles elèctrics, la qual cosa és un punt a favor per a la mobilitat sostenible de les ciutats. No obstant, la proliferació d’aquest tipus de servei també genera un impacte sobre la mobilitat de la ciutat i sobre l’ocupació de la via pública donat que, en moltes ocasions, els vehicles s’estacionen al carrer.
Per tal d’estudiar aquest impacte i regular-lo de la manera més eficient possible, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit estudiar i analitzar quin paper ha de tenir l’ús i l’ocupació de l’espai públic en l’economia col·laborativa dels sistemes de mobilitat.
DESCARREGAR PDF