Nous reptes per a l’any que comença
Al darrer post Piles carregades i cap al 2016! es vam fer un resum dels projectes més rellevants del 2015, així que ara ens proposem explicar-vos breument els nous projectes que estem iniciant aquest 2016.
En primer lloc, estem realitzant el Pla director de l’espai públic de Collbató. Aquest municipi té un entorn natural molt potent, degut a la seva ubicació privilegiada al costat la muntanya de Montserrat, proporcionant als habitants del poble un entorn natural excepcional. Paral·lelament, la tipologia d’edificació majoritària al municipi fa que hi hagi una quantitat molt important d’espai lliure privat. Aquestes premisses han deixat en un segon pla l’espai públic del municipi que, actualment, es troba en un estat força deficient. Per tant, l’objectiu d’aquest estudi és, precisament, definir clarament el caràcter de l’espai públic d’aquest municipi i proposar les pautes d’intervenció per tal d’enfortir la imatge del poble.
En segon lloc, com ja vam comentar-vos en aquest post, la capacitat de càrrega turística de les ciutats i la seva incidència en la població, la incidència del turisme sobre el funcionament de les ciutats és de gran abast en àmbits tan diversos com ara la mobilitat i el transport públic, l’activitat comercial, el sector hoteler i, sobretot, la qualitat de vida dels propis residents. Actualment s’està duent a terme l’Anàlisi de la incidència turística a l’espai públic a partir d’indicadors en tres àmbits de la ciutat de Barcelona. L’objectiu d’aquest projecte se centra en abordar la incidència del turisme a la ciutat de Barcelona a través de l’anàlisi de l’ús de l’espai públic. A tals efectes, s’ha desenvolupat una metodologia d’anàlisi específica per quantificar de manera objectiva la petjada turística a l’espai públic en tres àmbits delimitats del districte de l’Eixample: Esquerra de l’Eixample, Passeig de Gràcia/Rambla de Catalunya i Sagrada Família/San Pau.
En tercer lloc, en aquest projecte vàrem fer una Anàlisi funcional de l’Avinguda Meridiana de Barcelona, on vàrem analitzar els diferents patrons de conducta social i de mobilitat de l’avinguda, així com les problemàtiques que més neguit creaven als seus veïns mitjançant enquestes i diversos tallers de participació ciutadana. Actualment, hem reprès aquest estudi per tal de completar-lo i ampliar-lo incloent el tram de d’Avinguda comprès dins del Districte de Sant Martí, passant pels barris del Clot i el Camp de l’Arpa.
En quart lloc, a Barcelona hi ha obert el debat sobre la reorganització de la Diagonal i la proposta de connexió dels tramvies a través d’aquesta avinguda, que ha tornat a agafar força recentment arran de la declaració d’intencions del nou equip de govern de tirar endavant la proposta de connexió. A URBANing estem duent a terme un Estudi sobre les propostes i posicionaments dels diferents agents implicats en la connexió dels tramvies entre els anys 2008 i 2015, amb l’objectiu de recollir i analitzar tot allò que s’ha publicat sobre aquest tema i les posicions de tots els agents implicats.
Per últim, tot just hem iniciat un estudi sobre els diferents centres de serveis socials de Barcelona per analitzar la idoneïtat d’ubicació d’aquests centres a la ciutat mitjançant una anàlisi i diagnosi de la situació actual. Barcelona disposa d’una extensa xarxa de centres de serveis socials per tota la ciutat. Ara bé, els sòls destinats a equipaments públics són determinats pel planejament urbanístic i, per tant, atenent al tipus d’ús de l’equipament que finalment s’acaba materialitzant i als seus usuaris, pot succeir que la ubicació d’aquests no sigui la que millor respongui a les necessitats socials de la població demandant del seu ús.
Pròximament anirem penjant aquests projectes a la nostra pàgina web per a que estigueu al dia de la nostra feina!