Espais públics per a tots: World Habitat Day 2015
Avui és el Dia Mundial de l’Hàbitat o World Habitat Day i volem explicar-vos en què consisteix. Es va establir el 1985 per l’Assemblea General de les Nacions Unides, determinant que se celebraria el primer dilluns d’octubre de cada any. L’objectiu és, segons la pròpia assemblea, reflexionar sobre la situació dels nostres pobles i ciutats i el dret bàsic de tots a l’habitatge adequat. També té el propòsit de recordar al món la seva responsabilitat col·lectiva pel futur de l’hàbitat humà.
Pobles, ciutats, habitatge, responsabilitat col·lectiva, hàbitat humà… Si ens seguiu amb més o menys constància sabreu que tots aquests conceptes són perfectament vàlids perquè des d’Urbaning els hi dediquem un post, però la temàtica del Dia Mundial de l’Hàbitat d’enguany fa que encara ho siguin més: Public Spaces for All. El tema ha estat escollit per remarcar la importància dels carrers i l’espai públic a les ciutats a través d’una llarga llista d’objectius, entre els quals hi ha els següents:
– Conscienciar de la necessitat de tenir espais públics ben dissenyats i gestionats.
– Desenvolupar processos i eines per garantir que els espais públics són adequats i segurs per a dones, nens, gent gran i persones amb discapacitat.
– Millorar la cohesió comunitària a través de donar activitat i celebrar esdeveniments als carrers i espais públics.
– Contribuir a un diàleg polític que se centri en qüestions relacionades amb integrar els espais públics a la planificació de les ciutats.
– Generar debats que ofereixin solucions al desenvolupaments sostenible.
El Dia Mundial de l’Hàbitat s’emmarca, a més, dins la iniciativa Urban October, que comença avui mateix i s’acaba el 31 d’octubre, amb el World Cities Day, del qual us parlarem més endavant. Aquest any el tema de l’Urban October és Time for Global Action.
Tota la informació sobre aquesta iniciativa la podeu trobar explicada en aquest PDF i a la web d’UNHABITAT.
I per acabar, us deixem amb el vídeo I’m a City Changer d’UNHABITAT, on es promou l’objectiu de sensibilitzar i crear consciencia entre els usuaris sobre qüestions urbanes per aconseguir millors ciutats.